KikapcsolódásNot Only For Sexagenarians

Az Álmok szultánja

Sultan of Dreams

2024-09-21 11:03:35

"Nem jártam még mindenütt, de rajta van a bakancslistámon"
Susan Sontag

Imádok utazni. Imádom megcsodálni más népek műalkotásait, szokásait, életének apró, jellemző darabkáit. És életerőt ad a tenger jelenléte, ezért rajongok az olyan utakért, amelyek valamely tengerhez kötődnek. A ragxogó napfény, a pálmafák, és a tájra jellemző buja virágok csak tetézik a tenger-élményt.
Így jutottam el a török riviérára, ahol szálláshelyünk a Sultan of Dreams  (Álmok szultánja) hotel volt. Antalyától 96 km távolságra található, viszonylag közel Manavgat/Side városkákhoz. A szálloda méretre mondhatjuk, hogy grandiózus. A több épületszárnyból álló kolosszus számos, többnyire tengerre néző szobája, több étterme, bárja, hatalmas bel-és kültéri medencéje, csúszdái és a körülöttük elterülő szépen gondozott parkok minden igényt kielégítenek.
Csoda élvezetes volt 10 órakor kakasszóra elkezdeni a vidám zenés napot, amikor mindig történik valami. Nekünk a 11:30-kor kezdődő vizitorna vitte a pálmát, jó mulatság volt a nyakig érő, kellemes hőmérsékletű vízben utánozni az animátor-oktató tökéletes kivitelezésű mozdulatait.
Aki enni-inni akar , annak számos lehetősége van erre egész nap. Amerre a szem ellát, terülj-terülj asztalkaként dúskálhatunk a gyümölcsök, zöldségek, húsos-halas ételek arzenáljában. Süteményekből pedig szinte megszámlálhatatlan fajtájú és kinézetű kínálkozott elfogyasztásra. Mindenféle  koktélok, borok, sörök, prosecco-szerű habzó bor is csalogatták a nyaralókat, mindezeket tartalmazta az ultra all inclusive ellátás.
A tenger a kék számos változatával örvendeztetett meg bennünket. Apró kavicsos partján, napvédőtető alatt sok-sok kényemes nyugágy várta a turistákat, minden külön fizetség nélkül. A víz balzsamos simaságú és melegségű volt, a hullámok viszont kicsit felborították a nem kellően óvatos fürdőzőket.
Mikor megtudták, hogy magyarok vagyunk, Attila pasaként és Madzsarisztánként lettünk beazonosítva.
Miért vagyunk beazonosíthatóak Attila pasa örököseként?
A bazárok sora sok-sok valódi vagy jó mínőségű hamisított portékát ígért. Itt, - szinte mindenütt - Attila pasát emlegették velünk kapcsolatban. Utánanéztem, mi lehet ennek az oka. Egy kedves, magyar internetes honfitársunk pontos magyarázatot adott erre: Attila, a hunok királya ótörökül beszélt. Halála után két nép vitte tovább örökségét. A törökök keleten, a magyarok nyugaton telepedtek le. A törökök minket testvérként tisztelnek. Ezért a történelem könyveikben a 150 éves török megszállásunkat ők testvéri segítségnek tekintik: segítségünkre siettek az osztrákokkal szembeni harcunkban. Milyen érdekes nézőpont!
A hamam spa
Már a Spirit Hotelben hallottam a török fürdőzési élményről, a hamamról. Ideje volt az autentikus változatot kipróbálni! Nem volt olcsó, 80 Euró volt, de mindez a Paulay Ede utcai vagy a Síp utcai spa-ban pont a duplájába kerül.
A hamam fürdetés illatos, sós ledörzsöléssel kezdődik, majd szappanhabos lemosással folytatódik. Az egész testre és lélekre ható masszázs megnyitja a test valamennyi nyirokpontját és méregtelenít, ellazít, megnyugtat. Fergeteges élmény!
Jeep-safari túra
Jó dolog a komfort zónánkból kilépni! A Get Your Guide nemzetközi programiroda remek lehetőséget kínál erre. A II. világháború után kiszuperált katonai dzsippekkel, fejünket és arcunkat bebugyolálva, élvezetes, hangos, mai slágerzene kíséretével, úttalan utakon jó nagy port felverve száguldoztunk. A dzsippek "lakói" egymást vizes palackokból áztatták hatalmas nevetések közepette. Érdemes nem a legféltettebb ruhánkban eljönni erre a kirándulásra. A csodás Zöld tónál egy vidám hajókirándulást is tettünk,  a hajó orrában eljátszva a Titanic Jack és Rose jelenetét - Celine Dion dalával kísérve. A finom ebéd és a Manavgati vízesés megtekintése csak hab a tortán.
Most csak néhány élményt osztottunk meg, mintegy ízelítőül. Jó lesz emlékezni a borús őszi napokon ezekre. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

török riviera, nyaralás, tenger, török hotel